Zadania


Szczegółowe zadania w projekcie .
Zadanie 1
1. Zajęcia rozwijające z przedmiotów matematyczno- przyrodniczych

10 grup x 10 osób po 30h zajęć
W tym 6 grup z SP i 4 grupy z LO

2. Zajęcia rozwijające z języka angielskiego

10 grup x 10 osób po 30h
W tym: 4 grupy z SP, 6 grup z LO

3. Zajęcia wyrównawcze z języka niemieckiego

8 grup x 5 osób po 30h
W tym: 6 grup z SP i 2 grupy z LO

4. Zajęcia logopedyczne

16 grup x 3 osoby po 30h
Tylko SP

5. Zajęcia rozwijające kompetencje naukowo-techniczne ( prowadzi firma zewnętrzna)

20 grup x 9 osób po 2h (warsztat)
Tylko SP

6. Zajęcia z grafiki komputerowej i animacji

8 grup x 9 osób po 30h
Tylko LO

7. Zajęcia interdyscyplinarne, w tym z wykorzystaniem druku 3D i VR

12 grup x 9 osób po 30h
6 grup z SP i 6 grup z LO

8. Zajęcia z programowania

20 grup x 10 osób po 30h
14 grup SP, 6 grup LO

9. Projekty z zakresu przedsiębiorczości

12 grup x 10 osób po 10h
6 grup z SP i 6 grup z LO

10. Projekty z ekspresji kulturalnej

16 grup x 9 osób po 10h
8 grup z SP i 8 grup z LO

Zadanie 2 - Zajęcia wzmacniające kompetencje społeczne i zielone uczniów i uczennic SP i LO
1. Zajęcia z zakresu przemocy rówieśniczej, w szczególności z radzenia sobie z cyberprzemocą

20 grup x 9 osób po 30h
10 grup z SP i 10 grup z LO

2. Warsztaty radzenia sobie z emocjami, stresem, agresją

20 grup x 9 osób po 30h
10 grup z SP i 10 grup z LO

3. Warsztaty umiejętności we wspieraniu i integracji społecznej osób LGBTIQ+ (prowadzi firma zewnętrzna)

10 grup x 9 osób po 4h warsztat
4 grupy SP i 6 grup LO

4. Zajęcia promujące zrównoważony styl życia zgodny z zasadą zero waste (prowadzi firma zewnętrzna)

12 grup x 10 osób po 2h x 2 warsztaty
6 grup SP, 6 grup LO

5. Zajęcia integracyjne w środowisku lokalnym

10 grup x 18 osób po 6h
4 grupy SP, 6 grup LO
Zadanie 3 - Doskonalenie umiejętności zawodowych uczniów i uczennic
1. Doradztwo edukacyjno-zawodowe
12 grup x 15 osób po 4h
4 grupy SP, 8 grup LO

2. Koszyk kursów z zakresu kosmetologii, np. wizaż, stylizacja paznokci

10 osób po 60h

3. Kurs prawa jazdy

10 osób po 60h

4. Kurs języka angielskiego wraz z certyfikacją

35 osób po 50h

5. Kurs ratownika wodnego i pierwszej pomocy

10 osób po 63h

6. Praktyki zawodowe u pracodawców

30 osób po 8h
Zadanie 4 - Doskonalenie zawodowe nauczycieli i nauczycielek
1. Szkolenia:

-Nowoczesne narzędzia TiK w edukacji
10 osób po 12h

-AI w edukacji
10 os po 8h

-TUS
5 os po 12h

-Metodyczne wykorzystanie okularów Classvr w nauczaniu wieloprzedmiotowym
2 os po 8h

-CYBERPRZEMOC – przemoc bez siniaków, czyli jak rozpoznać i przeciwdziałać
10 os po 8h

-z zakresu edukacji włączającej i projektowania uniwersalnego
10 os po 8h

-z zakresu coachingu, tutoringu, mentoringu
10 os po 16h

-z zakresu mindfulness – poziom podstawowy
2 os po 20h

-z zakresu mindfulness – poziom zaawansowany
2 os po 16h

-z zakresu wsparcia osób LGBTIQ+
10 os po 2h

-kurs języka polskiego dla obcokrajowców:
1 os po 60h

2. Studia podyplomowe:

- doradztwo zawodowe
2 os x śr 440h

-oligofrenopedagogika
3 os x śr 515h

-logopedia
2 os x śr 650h

Zadnie 5 - Modernizacja pracowni dydaktycznych i wyposażenie.

22.02.2025 r. 11 uczniów z liceum ogólnokształcącego rozpoczęło KURS RATOWNIKA WODNEGO I PIERWSZEJ POMOCY. #FunduszeEuropejskie

#FunduszeEuropejskie

Warsztaty chemiczne to była prawdziwa eksplozja radości, kolorów i… chemicznych odkryć! W ostatni czwartek 3 kwietnia 2025r. nasza szkoła zamieniła się w mini laboratorium, w którym mali chemicy eksperymentowali, mieszali, przelewali i z ogromnym entuzjazmem odkrywali świat nauki‍⚗️ Dzieci w grupach 9-osobowych stworzyły własne wulkany, kolorowe mikstury, a nawet „magicznego” slime’a! Każdy uczestnik mógł samodzielnie wykonać eksperymenty i poczuć się jak prawdziwy naukowiec Uśmiechy na twarzach, okrzyki zachwytu i błysk w oczach – to najlepszy dowód na to, że nauka może być niesamowitą zabawą! Warsztaty to realizacja zadania 1.5,czyli zajęcia dodatkowe dla uczniów, rozwijające kompetencje naukowo -techniczne. Ponadto to doskonała forma rozwijania kompetencji kluczowych oraz aktywna i angażująca forma nauki #FunduszeEuropejskie

Za nami zajęcia rozwijające z języka angielskiego! Dzieci z niesamowitym zaangażowaniem brały udział w zabawach językowych, śpiewały piosenki, uczyły się nowych słówek i… świetnie się przy tym bawiły!
Zajęcia zapewniają maksimum kontaktu z językiem obcym poprzez różne metody i formy pracy z uczniami 🤩🤓 Uczniowie pracują w max.10-osobowych grupach,co gwarantuje indywidualizację ścieżki edukacyjnej . Zajęcia prowadzi Katarzyna Drzazga-Suchan.
Jest to realizacja zadania 1.2 Zajęcia rozwijające z języka angielskiego.
#FunduszeEuropejskie

Podczas dzisiejszych warsztatów dla uczniów klas 6-8 SP „Kompas do rozwoju” skupiliśmy się na poznawaniu swoich pasji oraz refleksji nad tym, gdzie leżą nasze granice działania. Inspiracją do dyskusji była prelekcja Mariusza Kędzierskiego z polskiej edycji TED, w której podkreślił, że największe bariery często znajdują się w naszych głowach. Wspólnie rozmawialiśmy o naszych umiejętnościach i talentach, korzystając z kart Dixit, które pomogły nam w kreatywny sposób wyrazić swoje refleksje. Rozpoczęliśmy również pracę nad własnymi wystąpieniami publicznymi, poznając podstawy storytellingu jako skutecznego narzędzia do dzielenia się własną historią. Widzimy się na kolejnym spotkaniu już za dwa tygodnie�� #FunduszeEuropejskie
��W środę 9 kwietnia, podczas naszych zajęć rozwijających z języka angielskiego przenieśliśmy się do… miasta! Tematem lekcji było “In the town”, czyli nauka słownictwa związanego z miejscami, które możemy znaleźć w mieście. Dzieci poznały i utrwalały nazwy takie jak: school, police station, market, post office, playground, library i wiele innych. Uczyliśmy się również zwrotu There’s a……. , nowego warm up’u oraz piosenki „On my bike”. Nauka przez zabawę to najlepszy sposób na utrwalanie nowych słówek i zwrotów, więc uczniowie z ogromnym zaangażowaniem grali w angielski sklepik ☺️ #FunduszeEuropejskie
Ale to było WOW! Nasze dzisiejsze warsztaty chemiczne z suchym lodem przeszły najśmielsze oczekiwania! Dzieci z wypiekami na twarzy obserwowały kolejne efekty specjalne nauki — i co najważniejsze, każdy mógł wziąć udział w eksperymentach! Dziękujemy wszystkim uczestnikom za super energię i wspólną zabawę! Zobaczcie sami, jak wyglądała ta lodowato-gorąca przygoda��‍����‍��⚗️���� Do zobaczenia na kolejnych warsztatach! #FunduszeEuropejskie
W minionym tygodniu nasi uczniowie uczestniczyli w kolejnych zajęciach logopedycznych, które odbyły się w przyjaznej i pełnej radości atmosferze. Podczas zajęć skupiliśmy się na ćwiczeniach oddechowych, artykulacyjnych oraz słuchowych. Dzieci z zaangażowaniem uczestniczyły w zabawach logorytmicznych, które łączyły ruch z rytmem i mową. Zajęcia logopedyczne to nie tylko nauka, ale przede wszystkim świetna zabawa, która przynosi wymierne efekty w rozwoju mowy naszych uczniów!��☺️ #FunduszeEuropejskie
��‍����‍��⚗️���� Dziś uczniowie z klas II i III wzięli udział w kolejnych warsztatach chemicznych, które odbyły się w naszej szkole. Zajęcia zostały przygotowane specjalnie z myślą o najmłodszych uczestnikach i miały na celu rozbudzenie ciekawości świata oraz zainteresowanie nauką poprzez zabawę i doświadczenia. Podczas warsztatów dzieci mogły poczuć się jak prawdziwi chemicy -samodzielnie wykonywały proste, bezpieczne eksperymenty. Tworzyły tęczowe mikstury rodem z kuchni molekularnej.Każde doświadczenie było okazją do nauki poprzez obserwację i zadawanie pytań���� Zajęcia przebiegały w radosnej atmosferze, a prowadzący w ciekawy i przystępny sposób tłumaczyli dzieciom, co dzieje się w trakcie poszczególnych reakcji chemicznych. Warsztaty były nie tylko świetną zabawą, ale również doskonałą formą nauki poprzez działanie i eksperymentowanie�� #FunduszeEuropejskie
26 kwietnia odbyły się kolejne warsztaty z zakresu przedsiębiorczości dla uczniów klas 6–8 w ramach projektu „Kompas do rozwoju”! Tym razem skupiliśmy się na czymś wyjątkowym — sztuce opowiadania historii. Uczniowie tworzyli swoje własne opowieści i przedstawiali je przy użyciu technik storytellingu, ćwicząc przy tym kreatywność, odwagę i pewność siebie. Zastanawialiśmy się też wspólnie nad ważnym pytaniem: co jest cenniejsze – Pasja w Pracy czy Pasja bez Pracy? (czyli słynne „PwP czy PbP”?). Dyskusje były naprawdę inspirujące! Na rozgrzewkę zagraliśmy kilka rundek „Pytanie czy Wyzwanie”, żeby jeszcze lepiej się poznać i poczuć swobodniej. Potem przyszedł czas na zmienioną wersję gry „Taboo”, w której tworzyliśmy szybkie historie, ćwicząc przy tym modulację głosu i spontaniczność. Nie zabrakło też ćwiczeń dykcyjnych — bo dobra dykcja to klucz, kiedy chcemy, by nasze historie naprawdę przyciągały uwagę. Całe spotkanie było pełne śmiechu, dobrej energii i nowych odkryć. A przede wszystkim — kolejny raz wyszliśmy poza własne granice i udowodniliśmy, że w każdym z nas drzemie mnóstwo potencjału! Dziękuję wszystkim uczestnikom za ogromne zaangażowanie i fantastyczną atmosferę! Milo było słyszeć, że się Wam podobało �� #FunduszeEuropejskie
��️�� Powtórka o mieście na angielskim! Na dzisiejszych zajęciach z angielskiego przypomnieliśmy sobie słówka o mieście. Uczyliśmy się, jak powiedzieć po angielsku: sklep, szkoła, park, biblioteka, szpital i wiele innych miejsc. Było dużo śmiechu, ruchu i nauki przez zabawę! Dzieci świetnie sobie poradziły – brawo! Temat opanowany ,a więc zaczęliśmy dziś kolejny jakim jest liczenie do 20 ☺️���� #FunduszeEuropejskie
�� Za nami pierwsze warsztaty z cyklu „Supermocni” dla klas 4–5! To było pełne energii i emocji spotkanie, podczas którego uczniowie weszli w rolę Odkrywców Tożsamości. W szkole pojawiły się tajemnicze bazy i ukryte koperty z zadaniami. Każda drużyna musiała współpracować, łączyć fakty i odnajdywać kolejne punkty misji. Celem gry było nie tylko dotarcie do ostatniej bazy, ale przede wszystkim odkrycie tego, co każdy z uczestników ma w sobie wyjątkowego. Bo właśnie o to chodzi w byciu Supermocnym – rozpoznawać swoje talenty, działać razem i nie bać się wyzwań. #FunduszeEuropejskie
8 czerwca 2025 r. 6 uczniów zakończyło sezon szkoleniowy Ratowników Wodnych. Panią dyrektor - Małgorzatę Gajos reprezentował Pan Roman Wolski . Wszyscy uczniowie zdali egzamin �� Oto oni : Amelia Sikora Martyna Kwiek Aleksandra Korcz Paweł Ostrowski Maks Adamczak Mateusz Paklerski Gratulacje kochani ♥️ #FunduszeEuropejskie
Wczoraj nasza szkoła zamieniła się w pachnącą krainę wspomnień i smaków dzieciństwa. Uczniowie klas 6–8 wzięli udział w wyjątkowych warsztatach kulinarnych, podczas których gotowanie stało się sposobem na odkrywanie tradycji, wspólnoty i… dobrej zabawy! Co przygotowaliśmy? �� aromatyczny rosół jak u babci �� aksamitny krem z pomidorów �� klasyczne spaghetti z sosem pomidorowym �� własnoręcznie lepione pierogi – pod czujnym okiem zaprzyjaźnionej babci �� �� kolorową sałatkę z kurczakiem �� zdrowy, pyszny deser w słoiczku z warstwami owoców i jogurtu �� domowe gofry z bitą śmietaną, dżemem i owocami – każdy komponował swoją wersję, jak lubi najbardziej! To były nie tylko warsztaty kulinarne, ale też piękna lekcja współpracy, cierpliwości i radości z tworzenia czegoś razem. Gotowanie okazało się świetną formą ekspresji kulturalnej – sposobem na przekazywanie tradycji, poznawanie smaków innych pokoleń i budowanie relacji międzypokoleniowych. Dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie, a babci – za serce, ciepło i tajemnice kuchni, którymi się z nami podzieliła ❤️ #FunduszeEuropejskie
��✨ Gala Młodych Talentów w naszej szkole! ✨�� Za nami wyjątkowy dzień pełen emocji, pasji i niesamowitych talentów! ������ Uczniowie naszej szkoły zaprezentowali swoje zdolności w wielu dziedzinach – udowadniając, że marzenia nie mają granic! Ale to nie wszystko �� Podczas gali można było zagrać w gry z klocków Lego ,czyli Spike Education . Na koniec wszyscy bawiliśmy się w Just Dance �������� Dziękujemy wszystkim uczestnikom za odwagę i serce włożone w występy ��, a publiczności za ciepłe przyjęcie i gorące brawa ������ Dziękujemy pani Monice Dul za zorganizowanie gali ☺️ Począwszy od pomysłu ,aż po dopięcie całego przedsięwzięcia ��☺️ Rodzice – możecie być naprawdę dumni ze swoich dzieci! �� Ich talent, zaangażowanie i radość ze wspólnego tworzenia były widoczne w każdym występie. To był dzień, który na długo zostanie w naszej pamięci. Już nie możemy się doczekać kolejnej edycji! �� Warto też wspomnieć o wyjątkowych gościach . Na widowni zasiedli podopieczni Powiatowego Ośrodka Wsparcia w Wołowie☺️ #MłodeTalenty #NaszaSzkoła #Duma #Pasja #GalaTalentów #RodzinnaDuma #FunduszeEuropejskie
Zmysłowy Szlak Odkrywców – integracja przez zabawę i współpracę �� Dziś klasy 6a i 6b wzięły udział w niezwykłym wydarzeniu pod nazwą „Zmysłowy Szlak Odkrywców”. Podczas spotkania integrowali się z podopiecznymi Powiatowego Ośrodka Wsparcia w Wołowie, tworząc atmosferę pełną radości, zrozumienia i wzajemnej życzliwości �� Uczniowie przygotowali kreatywne stacje zadaniowe, które nasi Goście – pod opieką uczniów – musieli zaliczyć. Każde zadanie angażowało zmysły i wyobraźnię, a wspólne działania sprzyjały budowaniu relacji. Nie zabrakło również tańców – belgijka i kowbojka porwały wszystkich do wspólnej zabawy ���� Był też słodki poczęstunek, a na zakończenie uczestnicy otrzymali dyplomy, które będą pamiątką tego wyjątkowego dnia �� Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i obecność! To był dzień pełen uśmiechu, otwartości i niezapomnianych chwil �� #FunduszeEuropejskie
Padło hasło : „Złap książkę”! I łapaliśmy dziś książki dosłownie - bo bardzo wiało i w przenośni, bo każdy mógł wybrać książkę dla siebie, dając jej drugie życie. W przyjaznej, gościnnej przestrzeni parku Wołowskiego Ośrodka Kultury nie zabrakło przeglądania, szperania, kartkowania, ale również śmiechu, i rozmów z literaturą w tle. Atmosferę rozkręcały konkursy z nagrodami. Najbardziej cierpliwi składali origami. Emocje sięgały zenitu w kolejce do koła fortuny, gdzie losowało się książki niespodzianki. Amatorzy prac plastycznych wypełniali barwami kolorowanki w wersji XL lub projektowali okładki książek. Można było również rozwiązać literacką krzyżówkę, a nawet zostać poetą. Ta pełna pełna pozytywnej energii akcja społeczna, która połączyła miłość do literatury z dobrą zabawą, odbyła się w ramach projektu, a wzięli w niej udział uczniowie z Zespołu Szkół Społecznych, goście ze szkoły ze Starego Wołowa oraz inni uczestnicy lokalnej społeczności. Książki naprawdę potrafią łączyć ludzi. #FunduszeEuropejskie
Modernizacja pracowni dydaktycznych i wyposażenie to zadanie projektowe nr 5. Zrealizowane ! ☺️ Odhaczamy z dumą ���� �� W naszej szkole pojawił się nowoczesny sprzęt! ����Sale lekcyjne zostały doposażone w tablice interaktywne, nowoczesne komputery oraz zestawy LEGO do nauki programowania ��. Dodatkowo sala chemiczna i biologiczna wzbogaciły się o nowe wyposażenie, które uatrakcyjni zajęcia i pozwoli uczniom jeszcze lepiej rozwijać swoje pasje. ��✨ #FunduszeEuropejskie See less
�� Drodzy licealiści! Rozpoczynamy zapisy na kurs prawa jazdy ��✨ Zapraszamy do składania deklaracji – to pierwszy krok w stronę zdobycia wymarzonego „prawka”! �� Nie zwlekaj, dołącz do nas już dziś! #FunduszeEuropejskie
Dzień Integracji w naszej szkole ���� Dziś w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Integracji pod hasłem „Eko+Empatia=Energia dla szkoły”– przyszliśmy ubrani na zielono, aby wspólnie promować działania, które służą naszej planecie. �� W ten wyjątkowy dzień wplecione były również aktywności związane z Tygodniem Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej. Po podziale na grupy uczniowie wzięli udział w wielu wyzwaniach: „Ekodetektyw”, „Koło Fortuny”, quiz wiedzy, a także uczniowie przygotowywali krótkie scenki dramowe. Dzięki tym zadaniom dzieci uczyły się empatii, szacunku i współpracy, rozwijając przy tym ważne umiejętności społeczne. Uczniowie wzięli również udział w emocjonujących rozgrywkach sportowych ��⚽��, które dostarczyły im mnóstwo radości i zdrowej rywalizacji. To był świetny sposób na integrację poprzez ruch i wspólną zabawę. Nie zabrakło też wspólnego poczęstunku – dla wszystkich został przygotowany grill, który dodatkowo umilił ten wyjątkowy dzień. ���� Był to dzień pełen emocji, wrażeń i nauki – inny niż zwykle, bo zamiast siedzenia w ławkach postawiliśmy na naukę poprzez działanie. Uczniowie wynieśli z niego wiele cennych doświadczeń, które na pewno zapamiętają na długo. �� Zadanie: zajęcia integracyjne w środowisku lokalnym #FunduszeEuropejskie