Projekty i programy


Regulamin Konkursu Powiatowe Dyktando Niepodległościowe 2018
,,Biało – czerwony chrząszcz brzmi w trzcinie’’

dla uczniów kl. III-VIII szkół podstawowych, III gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych oraz osób dorosłych z Powiatu Wołowskiego

Konkurs współfinansowany przez Starostwo Powiatowe w Wołowie w ramach zadania publicznego ,,Kultura’’

Cele Konkursu.

1. Popularyzowanie tradycji i dziedzictwa kulturowego powiatu oraz jego mieszkańców, a także kreowanie postaw patriotycznych i budowaniem szacunku dla historii wśród społeczności lokalnej Powiatu Wołowskiego.
2. Wzmocnienie tożsamości narodowej i kształtowanie postawy patriotycznej.
3. Zachęcanie do nawiązywania więzi międzypokoleniowej poprzez wspólne działania.
4. rozwijanie zainteresowania językiem polskim , wzmocnienie tożsamości narodowej wśród obywateli naszego powiatu, a także podniesienie wiedzy historycznej na temat drogi Polski do odzyskania Niepodległości.
5. Popularyzacja wiedzy na temat poprawnej polszczyzny oraz wiedzy z zakresu kultury i historii narodowej.
6. Promocja Powiatu Wołowskiego.

Uczestnictwo w Konkursie.

1. Konkurs ma skierowany jest do uczniów klas III - VIII szkół podstawowych, III klas gimnazjalnych, szkół ponadgimnazjalnych oraz osób dorosłych zamieszkujących Powiat Wołowski.
2. Przystąpienie uczniów do konkursu jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Konkursu.
3. Konkurs przeprowadzany jest w pięciu kategoriach:
I kategoria - uczniowie z klas III ze szkoły podstawowej,
II kategoria - uczniowie z klas IV – VI ze szkoły podstawowej,
III kategoria - uczniowie z klas VII – VIII oraz klas III gimnazjum,
IV kategoria - uczniowie z klas I- III ze szkół ponadgimnazjalnych ,
V kategoria – osoby dorosłe.

4. W każdej kategorii szkoły mogą zgłosić maksymalnie trzech uczniów. Osoby dorosłe według kolejności zgłoszeń.

Termin i miejsce organizacji konkursu.
1. Powiatowe Dyktando Niepodległościowe odbędzie się w siedzibie Stowarzyszenia ,,Inicjatywa Samorządowa Razem”, które jest organem prowadzącym Zespół Szkół Społecznych w Wołowie.
2. Termin dyktanda: 19.11.2018 r.
I kategoria godz.10.00
II kategoria godz.11.00
III kategoria godz.12.00
IV kategoria godz.13.00
V kategoria godz. 16.00
3. W konkursie nie mogą brać udziału nauczyciele poloniści – dotyczy osób dorosłych.
4. Dyktando zostanie przeprowadzone oraz sprawdzone przez nauczycieli polonistów.
5. Wykaz wyznaczonych uczniów (wraz z nazwiskami nauczycieli) placówki przesyłają drogą elektroniczną w terminie do dnia 16.11.2018 r. bezpośrednio na adres mailowy organizatora zss.wolow@gazeta.pl lub faksem 71 389 45 91
6. Dokumenty do pobrania na stronie www.sisr.com.pl w zakładce PROJEKTY.

Ogłoszenie wyników.
1. Ogłoszenie wyników nastąpi 21.11.2018 r.
2. O miejscu wręczenia nagród za miejsca od I do III w każdej kategorii poinformujemy telefonicznie oraz na stronie internetowej www.sisr.com.pl oraz portalu społecznościowym www.facebook.com/zss.wolow/

Patronat nad konkursem objęli:
Starosta Powiatu Wołowskiego – Maciej Nejman
Burmistrz Gminy Wołów – Dariusz Chmura
Burmistrz Gminy Brzeg Dolny – Stanisław Jastrzębski

Patronat Medialny:
Portal społecznościowy Dzień Dobry Wołów www.facebook.com/ddwolow/

[pobierz] 0.1 MB oswiadczenie
[pobierz] 0.1 MB zgloszenie-imienne-uczestnikow
[pobierz] 0.1 MB klauzula-informacyjna---dyktando
[pobierz] 0.1 MB regulamin---powiatowe-dyktando-niepodleglosciowe-2

                  MIŁA                                                                                                                                                                                                WIADOMOŚĆ                                                                                                                                                                                               Zespół Szkół Społecznych w Wołowie
ul. Zaułek Zielony 20 , 56-100 Wołów
Wniosek numer: 2017-1-ES01-KA219-038628_5
Tytuł: Memories will keep us together

Szanowni Państwo,
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji - Narodowa Agencja Programu Erasmus+ informuje, że została zakończona ocena wniosków złożonych w ramach sektora Edukacja szkolna - akcja KA219, w roku 2017.
Informujemy, iż wyżej wymieniony wniosek został zatwierdzony do realizacji. Maksymalna kwota dofinansowania przyznana dla Państwa instytucji wynosi 17 100,00 euro.

Gratulujemy Państwu i życzymy w pełni satysfakcjonującej realizacji projektu.

GRATULACJE PANI MARTO :) Rozporządzenie Rady Ministrów mówi o zakupie „nowości wydawniczych (książek nie będących podręcznikami)”.
A zatem chodzi o książki znajdujące się w aktualnej ofercie księgarskiej, w tym:
-lektury
-pozycje w języku obcym nowożytnym nauczanym w szkole jeżeli takie książki cieszą się zainteresowaniem uczniów.

Książki mogą być zarówno w postaci papierowej jak i elektronicznej.

Co trzeba będzie zrobić w ramach programu?

• Zasięgnąć opinii rodziców i samorządu uczniowskiego przy zakupie książek.

• Podjąć współpracę z biblioteką publiczną lub pedagogiczną, obejmującą:

– planowanie zakupów książek,

– wymianę informacji o wydarzeniach promujących czytelnictwo.

• Zorganizować w ciągu roku szkolnego co najmniej jedno wydarzenie promujące czytelnictwo z udziałem uczniów.

• Uwzględnić tematykę wpływu czytania na rozwój dzieci i młodzieży podczas zorganizowanego przez szkołę co najmniej jednego spotkania z rodzicami.

• Zrealizować co najmniej jeden projekt edukacyjny na oddział w szkole z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej.

• Dostosować organizację pracy biblioteki szkolnej do potrzeb uczniów, w szczególności poprzez umożliwienie im wypożyczania książek również na okres ferii zimowych i letnich.

• Uwzględnić potrzeby uczniów niepełnosprawnych w planowanych zakupach książek.

Organizatorzy na swojej stronie piszą,że w obecnych czasach świat można nazwać globalną wioską, w związku z tym istotnym jest, aby uczniowie mieli świadomość różnorodnych transkulturowych zagadnień istniejących w tym świecie. Dlatego też Euroweek jest prowadzony przez wolontariuszy z całego świata, którzy mają za zadanie pomagać uczestnikom w poszerzaniu ich horyzontów w zakresie różnych kultur oraz podnosić umiejętności potrzebne do międzynarodowej współpracy. W tym celu wolontariusze przekazują informacje z zakresu historii, ekonomii, turystyki, kultury oraz mieszkańców i tradycji swoich krajów w sposób interaktywny, jak również bardzo osobisty, a co za tym idzie, niezwykle przystępny, co sprzyja zapamiętywaniu i rozumieniu poruszanych zagadnień. W celu podniesienia umiejętności społeczno-komunikacyjnych uczestników, program Euroweek otwiera przestrzeń do rozwijania poczucia pewności siebie poprzez zróżnicowane zadania, mające na celu integrację grupy i budowanie teamu, a także poprzez warsztaty językowe, odgrywanie ról, prezentacje, rozmowy motywacyjne oraz dyskusje grupowe z wolontariuszami. EUROWEEK jest programem edukacyjnym dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym oraz dla dorosłych, który ma na celu doskonalenie umiejętności językowych w zakresie języka angielskiego oraz kształtowanie zdolności przywódczych uczestników. Ponadto program rozwija inteligencję, tak potrzebną uczniom w szybko zmieniającym się świecie, uczy wielokulturowości, komunikacji społecznej oraz rozwija kreatywność.W tym roku grupa 55 uczniów od 8 do 12 grudnia była w Różance a lutym mamy nadzieje na spotkanie z wolontariuszami w naszej szkole.
Dzisiaj w naszej szkole obchodzimy Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Swoje zmagania z tabliczka zakończyli już uczniowie gimnazjum i 1 klasy liceum. W tej chwili uczniowie szkoły podstawowej i 2 klasy liceum zmagają się z zadaniami. Okazuje się, że matematyka może być całkiem przyjemna i nie taka trudna jak się wszystkim wydaje
Nasza praca zaczyna się szybciej niż w momencie kiedy wchodzimy do sali i nie kończy się z chwilą pożegnania każdego ucznia. Dzieci zaprzątają większość naszych myśli i o nie martwimy się najbardziej. Wiele istotnych rzeczy związanych z nauczaniem, często jest niewidoczne dla tych, którzy nas obserwują. Jesteśmy niesamowicie szczęśliwi, kiedy obserwujemy uśmiech na twarzach dzieci i kiedy biegną aby się przytulić. Pragniemy poświęcać każdy dzień naszym dzieciom. Dla naszych dzieci jesteśmy powiernikami, bowiem otwierają przed nami swoje serca i zwierzają się ze swoich sekretów. Nasza praca to powołanie oraz czuwanie nad rozwojem dzieci i kształtowanie tych cech osobowości, które pozwalają im odnaleźć się w społeczeństwie. Aurelia Sawicka wraz ze swoimi dziećmi kl. I gimnazjum przygotowała wielką i uroczystą galę wręczenia Oscarów-Gajos Show :) Oscary były przyznawane w 13 kategoriach. Gratulujemy zdobywcom Oscarów.
Wymiana - wyjazd do Szkocji – wrzesień 2016 W dniach 2-9 września młodzież z klas 1, 2 i 3 gimnazjum oraz 1 liceum uczestniczyła w wymianie międzynarodowej ze Szkocją. Basia, Wiktoria, Radek, Daniel, Kasia, Marcelina, Julia i Mikołaj wraz z opiekunkami odwiedzili szkołę Smithycroft Secondary w Glasgow oraz zostali ugoszczeni w domach uczniów tej szkoły - swoich rówieśników. Pierwszy dzień młodzież spędziła na poznawaniu swoich gospodarzy, ale już drugiego dnia wyruszyliśmy na wycieczkę nad jezioro Lomond (Loch Lomond), znane ze swojego malowniczego położenia pośród wzgórz i opiewającej je tradycyjnej pieśni. Nasza wizyta nad jeziorem zbiegła się w czasie z Loch Lomond Food and Drink Festival – festiwalem poświęconym tradycyjnym szkockim potrawom i napojom, których mogliśmy skosztować na miejscu a także dowiedzieć się, jak powstają. Po tak intensywnym dniu, uczniowie odpoczywali w niedzielę w towarzystwie goszczących ich rodzin, by w poniedziałek podjąć wyzwanie i pojawić się w szkockiej szkole. Polska młodzież uczestniczyła w zajęciach z matematyki, fizyki, języka angielskiego, a nawet rysunku i szycia! Zwłaszcza te ostatnie okazały się dla naszych dziewcząt prawdziwą szkołą szycia… tj. życia  Na zajęciach w szkole upłynęło nam poniedziałkowe i wtorkowe przedpołudnie. Wszyscy byliśmy pod wrażeniem szkoły Smithycroft, jej rozmiarów, wyposażenia oraz nauczycieli i uczniów, którzy niezwykle serdecznie nas przyjęli. W poniedziałek popołudniu odbyliśmy przejażdżkę po Glasgow otwartym piętrowym autobusem. W trakcie tej wycieczki mieliśmy możliwość wysłuchania przewodnika opowiadającego o historii miasta i jego największych zabytkach. Wtorkowe popołudnie spędziliśmy w muzeum People’s Palace zapoznając się z historią Glasgow, jego najznakomitszymi mieszkańcami oraz z rolą, jaką odegrała Szkocja podczas II wojny światowej. We środę pojechaliśmy pociągiem do Edynburga i spędziliśmy cały dzień zwiedzając stolicę Szkocji, robiąc zakupy w sklepach z pamiątkami oraz wspin
XXII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży zakończona! Już po raz XXII młodzi posłowie spotkali się w Sali Posiedzeń Sejmu, by wspólnie przegłosować wypracowaną wcześniej uchwałę. Tematem przewodnim tegorocznego posiedzenia były Miejsca pamięci – materialne świadectwo wydarzeń szczególnych dla lokalnej i narodowej tożsamości. W projekcie wzięli udział uczniowie szkół gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych, którzy w czasie siedmiotygodniowej rekrutacji musieli podjąć działania animacyjno-badawcze związane z wybranym miejscem pamięci. Spośród 626 dwuosobowych zespołów komisja oceniająca Instytutu Pamięci Narodowej wyłoniła 230 najwyżej oceniocnych, które 1 czerwca miały okazję zasiąść w ławach poselskich. W zakładce materiały znajduje się tekst przegłosowanej uchwały Sejmu Dzieci i Młodzieży. Wszystkich chętnych zapraszamy do wzięcia udziału w projekcie za rok! Zespół Wszechnicy Sejmowej
W dniu 14 marca obchodzimy Miedzynarodowy Dzień Liczby Pi. Datę tą wybrano nieprzypadkowo, ponieważ w amerykańskim zapisie dat jest to 3.14, czyli właśnie przybliżenie liczby π (pi). Wiele amerykańskich szkół obchodzi wtedy święto matematyki tzw. Pi Day [czyt. pajdej]. Warto przypomnieć, że dzień ten jest jednocześnie rocznicą urodzin znanego polskiego matematyka Wacława Sierpińskiego oraz Alberta Einsteina.
9 lutego Dzień Bezpiecznego Internetu
9 lutego Dzień Bezpiecznego Internetu

Czy jesteście bezpieczni w sieci? Czy bezpieczne są Wasze dzieci? Czy naprawdę znacie wszystkich Waszych znajomych na Facebooku? Przeczytaj!

EuroWeek -Szkoła Liderów w Międzygórzu. Podczas kilku dni dowiedzą się, co sprawi, że to właśnie oni mogę stać się liderami grupy. Cały obóz składa się z sześciu bloków tematycznych a cała wiedza przekazywana jest w formie zabawy i przy użyciu języka angielskiego. Program realizowany jest przez szkoleniowców Europejskiego Forum Młodzieży. Trenerzy zostali przygotowani do pracy z młodzieżą, uczestnicząc w licznych szkoleniach, przeprowadzonych m.in. przez Polską Fundację im. Roberta Schumana, Fundację Bertelsmana, Szkołę Liderów Społeczno - Politycznych, Polską Szkołę Facyliatorów Społecznych, Fundación de Estudios Comerciales, Agencia Espanola de Cooperación Internacional. Zajęcia prowadzone są przez wolontariuszy z Kenii, Turcji, Indonezji, Filipin, Indii, Meksyku, Łotwy, Francji.
Nasi wolontariusze pomagają, tym razem czytają osobom starszym
WOŚP
WOŚP

Nasi wolontariusze co roku wspomagają Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.

Zielona klasa
Zielona klasa

W ramach projektu ekologicznego ''Zielona Kraina'' nasza szkoła pozyskała środki finansowe na zagospodarowanie terenu wokół szkoły. W czwartek Pani Justyna Rydzak z Małgorzatą Gajos, nauczycielami, uczniami uroczyście otworzyły piękne miejsce dla uczniów a także mieszkanców Wołowa. Był czas na podziękowania, konkursy dla przedszkolaków i dzieci ze szkoły. Chcieć, znaczy móc :)

W ostatnim tygodniu październiku 2015 roku ekipa „Dużego Psa” odwiedziła Zespół Szkół Społecznych w Wołowie na Dolnym Śląsku. To wyjątkowa szkoła, którą kieruje Stowarzyszenie „Inicjatywa Samorządowa Razem”. Podczas 5-dniowych warsztatów antydyskryminacyjnych pracowaliśmy z uczniami klas pierwszych, drugich i trzecich gimnazjum. Warsztaty improwizacyjne prowadziła Joanna Pawluśkiewicz i Aleksandra Markowska, z kolei część muzyczną koordynował Jacek „Budyń” Szymkiewicz. To był naprawdę wspaniały i efektywny czas!

We wtorek 27 października odbyły się również specjalne warsztaty dla nauczycieli i pedagogów Zespołu Szkół w Wołowie oraz zaprzyjaźnionych ośrodków dydaktycznych. Zajęcia poprowadził Paweł Najgebauer. Już wkrótce na naszej stronie zaprezentujemy krótki reportaż z tych warsztatów.

Szczególne podziękowania kierujemy do Pani Dyrektor Małgorzaty Gajos, która zaprosiła nas do swojej niezwykłej szkoły i zapewniła przyjazną i miłą atmosferę pracy! Dziękujemy!

Więcej informacji o projekcie na stronie www.nieszczeka.pl.

Duży Pies nie szczeka
Duży Pies nie szczeka

 

          Mały Mistrz
Mały Mistrz

 
Główne cele programu "Mały Mistrz"

poprawa stanu zdrowia i sprawności fizycznej uczniów klas I-III;
wsparcie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania fizycznego w planowaniu i prowadzeniu zajęć wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej;
promowanie nowych, atrakcyjnych form zajęć ruchowych zgodnych z nową podstawą programową;
monitorowanie stanu zdrowia, rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej uczniów klas I-III;
określenie preferencji w wyborze aktywności fizycznej uczniów;
zachęcenie uczniów do nowych form aktywności fizycznej.

 

Stawiamy na profilaktykę
Stawiamy na profilaktykę

Programy profilaktyczne realizowane w szkole:
1. „Bezpieczna droga do szkoły”
2. „Wybierz życie – pierwszy krok”
3. „Zachowaj trzeźwy umysł”
4. „Trzymaj formę”
5. „Prewencja, ale inaczej”
6. „My dla świata”
7, „Znajdź właściwe rozwiązanie”
8,. „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
9. „Nie pal przy mnie proszę”
10 „Narkotyki to mnie nie kręci” w ramach programu „Zachowaj trzeźwy umysł”

11."ARS czyli jak dbać o miłość".

12."Żyj smacznie i zdrowo".

13. "Akademia dojrzewania".

14."Twój kręgosłup wspólna sprawa"

13. "Zajęcia integracyjne we wrześniu dla uczniów szkoły".                                                                                                                                                                                       

ARS
ARS

Ruszyliśmy z realizacją programu edukacyjnego pt. „ARS, czyli jak dbać o miłość”,
opracowanego przez dr Krzysztofa Wojcieszka, w ramach projektu KIK/68 „Profilaktyczny program w zakresie przeciwdziałania uzależnieniu od alkoholu, tytoniu i innych środków psychoaktywnych”, współfinansowanego z funduszy Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Jednostka nadzorującą jest Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Wołowie.
Głównym celem programu pt. „ARS, czyli jak dbać o miłość?” jest ograniczenie używania substancji psychoaktywnych przez młodzież (np. alkoholu, tytoniu, narkotyków i dopalaczy), także w kontekście przyszłych ról rodzicielskich.
Adresowany jest do uczniów szkoły ponadgimnazjalnej i będzie realizowany w klasie I liceum przez pedagoga szkolnego Bożenę Krawiec